اگر ریشههای عاشورا را بررسی نکنیم، نمیتوانیم مقدمهساز ظهور باشیم
*- یا اَباعَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ (بِکُمْ) عَلَیْنا وَ عَلی جَمیعِ اَهْل ِالاِْسْلامِ
و َجَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِی السَّمواتِ عَلی جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ
باید نقش و تاثیر تک تک اتفاقاتی را که در زمان پیامبر(ص)، در دوران خلفا و دوران امیرمومنان امام علی(ع) رخ داده در وقوع عاشورا بررسی کنیم تا بدانیم چه رخ داد که کار به کربلا رسید.
ادامه مطلب در دیدگاه
۳ موافق
1399/06/23 - 15:38
اگر ریشه های پدید آمدن ظلمی را که به امام حسین(ع) تحمیل شد دقیق بررسی نکنی نمی توانی امام زمان(عج) را بعد از ظهور تحمل کنی، نمی توانی مقدمه ساز ظهور باشی و امام زمان(عج) را یاری کنی.
برای آشنایان و عاشقان امام حسین(ع) بد است که عبرت های عمیق سیاسی عاشورا را نگرفته باشند؛ عاشورایی کسی است که از وقوع مقدمات پدید آمدن عاشورا جلوگیری کند، عاشورایی کسی است که اجازه ندهد شرایط عاشورا پدید بیاید، والا عاشورایی به این معنا نیست که کاری ندارم امام حسین(ع) چطور گرفتار شد و اکنون هم تشخیص نمی دهم امام زمان(عج) اگر ظهور کنند، چطور گرفتار می شوند، اما اگر در نهایت مظلومیت قرار گرفتند به یاریش می روم!
نمی شود روی این قسم عاشورایی بودن حساب کرد، این قسم عاشورایی بودن سبب می شود اگر امام زمان(عج) بیایند و دستوری دهند یک مرتبه به اعتراض برخیزی اما اگر تاریخ بدانی و پیشامد عاشورا را بدانی، درک می کنی که حادثه عاشورا از چنین دومینویی آغاز شد ... اگر اینها را بلد نباشی به امام زمان(عج) معترض نمی شوی...چنانکه برخی شیعیان به امام زمان(عج) اعتراض می کنند که چرا سختگیری می کنی، و حضرت(ع) در پاسخ آنها می فرمایند: برای اینکه این رفتارها ریشه پدید آمدن عاشورایی دیگر است.
جزا کم الله خیرا