جهت عضویت در
شبکه اجتماعی ساینا
و دنبال کردنِ
aliaga
تمایل دارید ؟!
شبکه اجتماعی ساینا یک شبکه اجتماعی ِ قدرتمند ِ مبتنی بر وب است که کاربران آن میتوانند یک ارسال با طول بیشتر از 200 کاراکتر بهمراه تصویر، ویدئو، لینک و فایل داشته و با دنبال کردن کاربران، افکار و نظرات خود را با سایرین به اشتراک بگذارند. گروهها، کارمندان، همکاران و انجمنها با ایجاد یک شبکه اختصاصی قادر به ارتباط با یکدیگر بوده و به کمک تکنولوژی آراِساِس میتوانند تازه ترینها را پیگیری نمایند. شبکه اجتماعی ساینا توسط هر وسیلهی متصل به اینترنت از جمله تلفن همراه دنبالپذیر است!
پیامهای سورۀ نساء - آیۀ ۸۰:
۱. سخن و رفتار پیامبر همچون قرآن، حجّت و لازم الاجراست. «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ...»
۲. اطاعت از اوامر حکومتی پیامبر واجب است، (مراد از اطاعت رسول، فرمانهای حکومتی اوست، وگرنه اطاعت از دستورات الهی که با بیان رسول ابلاغ میشود، اطاعت از خداست نه رسول). «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ»
۳. انبیاء معصوماند. «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ»
۴. اوامر پیامبر، پرتوی از اوامر الهی و در طول آن است. «یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ»
۵. انسان، مختار است؛ نه مجبور. «مَنْ یُطِعِ»، «وَ مَنْ تَوَلَّی»
۶. وظیفۀ پیامبران، تبلیغ است؛ نه تحمیل. «وَ مَنْ تَوَلَّی فَما أَرْسَلْناکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظاً»
قبول باشه و التماس دعا
بالاخره کدوم تفسیر ، انتخاب کردین ؟
فعلا ک ازینوراونور میخونم
ولی تصمیم دارم تفسیر نمونه رو بخرم توخونه
خانم تسنیم میگن بهتره
نکته آیه ی 82
نکتهها
از تهمتهایى كه به پیامبر اسلام مىزدند، آن بود كه قرآن را شخص دیگرى به محمّد صلى الله علیه وآله یاد داده است: «یُعلّمه بشر»332 این آیه در پاسخ آنان نازل شده است.
معمولاً در نوع سخنان و نوشتههاى افراد بشر در درازمدّت تغییر، تكامل و تضاد پیش مىآید. امّا این كه قرآن در طول 23 سال نزول، در شرایط گوناگون جنگ و صلح، غربت و شهرت، قوّت و ضعف، و در فراز و نشیبهاى زمان آن هم از زبان شخصى درس نخوانده، بدون هیچگونه اختلاف و تناقض بیان شده، دلیل آن است كه كلام خداست، نه آموختهى بشر.
فرمان تدبّر در قرآن براى همه و در هر عصر ونسلى، رمز آن است كه هر اندیشمندى هر زمان، به نكتهاى خواهد رسید. حضرت علىعلیه السلام دربارهى بىكرانگى مفاهیم قرآن فرموده است: «بَحراً لایُدرك قَعره»قرآن، دریایى است كه تهِ آن درك نمىشود.
تفسیر نمونه ، مکارم شیرازی ؟
سمانه خانم درمورد اجازه ازدواج دختر خانم ک تو پست هدیه خانم بحث شد ی تحقیق کنید ببینیم چی ب چیع
میگن بیاناتش ساده و روشنه
( نکاح اناث ، قبل ازرسیدن به سن ۱۵ سال تمام و نکاح ذکور، قبل ازرسیدن به سن ۱۸ سال، تمام ممنوع است.
آ سید ،پژوهشگر بهتر میدونه
گوگل همین میگه
ولی یه نکته :
حضرت فاطمه (س) 9 سالگی ازدواج کردن که !!!
خب این قانون قرآن و خداست و ب قوه قضایی کشور ک ربطی نداره
نمدونم والا
پسر عموم ک اجدواج کرد خانمش۱۳ سال داشت و چن سال محرمیت خوندن بعد ثبت اجدواج و عقد کردن
من مامانمم 15-16 سالگی ازدواج کرده
ولی قدیم همه همین سن مزدوج میشدن
حالا چندتا سایت میخونم ، ببینم چیزی دستگیرم میشه یا که نه
در کلام خداوند، سن معینی برای ازدواج مطرح نشده است، ولی از واژگانی چون «بلوغ»، «بلوغ حلم»، «بلوغ نکاح» و «بلوغ اشدّ» میتوان به نحوی سن بلوغ و سنّ ازدواج را به دست آورد، که در واقع، معیار سن ازدواج از نظر قرآن همان قدرت داشتن بر ازدواج، توانایی همخوابگی و تولید نسل است.
با توجه به روایات و سیره معصومین (علیهمالسّلام) که الگوهای شایسته هستند برای ما مهم است که در تعیین سن ازدواج نیز به آن بزرگواران اقتدا کنیم. طبق آیات، روایات و سیره معصومین (علیهمالسّلام) سن ازدواج در دختران بعد از ۹ سالگی و در پسران حدود ۲۰ سالگی است؛ اما سؤالی که وجود دارد این است که آیا تنها، رسیدن به این سن کفایت میکند، یا معیارهای دیگری نیز در تعیین زمان ازدواج دخالت دارد؟
شواهد بسیاری نشان میدهد که علاوه بر سن، متغیرهای دیگری در تعیین زمان مناسب ازدواج مورد توجه است که به تبع آنها، معیار سنّی نیز نوسان مییابد. یکی از اصلیترین معیارهای تعیین سن ازدواج، از نظر شرع[۱] و روانشناسان رسیدن به حدّ رشد است که خود، ابعاد مختلفی دارد.
خلاصه اینکه در تعیین سن ازدواج علاوه بر بلوغ شرعی (جسمی و جنسی) و عقلی، بلوغ اجتماعی و عاطفی و اقتصادی به منظور توانمندی شخص در تدبیر امور خانواده و برنامه ریزی امور اقتصادی را نیز داشته باشد.
توصیه های لازم :
بهتر است جوانان اگر بیم به گناه آلوده نشدن در اثر طغیان و فشار غریزه جنسی ندارند، قدری ازدواجشان را به تاخیراندازند تا با تلاش هرچه بشتر، شرایط و امکانات لازم را بدست آورند.
۲ـ توصیه میشود، قبل از اقدام به ازدواج، آگاهیهای لازم در زمینه آیین و وظایف همسرداری و تدبیر امور خانواده را از طریق مطالعه و مشاوره تحصیل نمایند.
۳ـ تفاوتهای فردی و شخصیتی، نوع تربیت، چگونگی آب و هوا و شرایط اقلیمی در انواع بلوغ تاثیر دارد.
۴ـ لازم است توجه داشته باشید که در این امر وسواس زیادی نداشته باشید، داشتن حد معمول عرفی شرایط ازدواج کافی است و نباید بیش از حد ازدواج را به تاخیر بیاندازید؛ چرا که بهترین فصل ازدواج عنفوان جوانی و داشتن شادابی و طراوت زندگی است. ازدواج در آغاز جوانی موجب میشود که با همسر خود انس و الفت بیشتری پیدا کنید، فرزند شما در دوره شادابی و توانایی متولد شود و بتوانید آن را خوب تربیت کنید.
علت های زیادی داره ک میگن دختر در ازدواج اولش باید رضایت ولی هم داشته باشه
رضایت ولی باید تحقیق میکردم ،مگه ؟
ن لازم نیس
ممنونم از زحماتتون
هزینه ش دعای خیر کنین ، لطفا
دعای خیر ک گرونترو