جهت عضویت در
شبکه اجتماعی ساینا
و دنبال کردنِ
تمایل دارید ؟!
شبکه اجتماعی ساینا یک شبکه اجتماعی ِ قدرتمند ِ مبتنی بر وب است که کاربران آن میتوانند یک ارسال با طول بیشتر از 200 کاراکتر بهمراه تصویر، ویدئو، لینک و فایل داشته و با دنبال کردن کاربران، افکار و نظرات خود را با سایرین به اشتراک بگذارند. گروهها، کارمندان، همکاران و انجمنها با ایجاد یک شبکه اختصاصی قادر به ارتباط با یکدیگر بوده و به کمک تکنولوژی آراِساِس میتوانند تازه ترینها را پیگیری نمایند. شبکه اجتماعی ساینا توسط هر وسیلهی متصل به اینترنت از جمله تلفن همراه دنبالپذیر است!
من با حرف داشمند های ایرانی کاری ندارم چون کشور هایدیگه هم داشمند داره و خودشون سگ دارن
و حرفایی ک از امامان گفته شده نه فیلمی هست نه فایل صوتی و ما فقط از قرآن میخوانیم حرف هایشان را
و در قرآن هم هیچ اشاره ای به نجس بودن سگ نشده
و انسان هم اگه طهارت نداشته باشه نجس میشه
پس اگه سگ هارا بشوییم و پاکیزه کنیم و واکسن بزنیم نجس نمیشن
در این حرفی که میگی اسنادی نداریم یا فیلمی از اماما نداریم کاملا حق باتوئه و هست احادیثی که این وسط جعل شدن
نمیگم نیست هست
ولی بعضی احادیث اونقد توسط اماما تکرار شده و دست به دست یا حتی نوشته به دست ما رسیده
که به خاطر تکرار زیاد نمیشه بهشون اشکالی وارد کرد
و اینکه بیشتر حالا 70 یا 80 درصدشون که دست به دست از بقیه به دست ما رسیده
بیشترشون با قرآن مطابقت دارن جوری که با اون احادیث میشه به تفسیر قرآن پرداخت
بی بصیر از امام صادق(ع) نقل می کند: نیم خورده سنور را می توان نوشید و با آن وضو گرفت، و نیم خورده سگ را نمی توان نوشید مگر از حوض بزرگی آب خورده با شد.». اینجا نیمه خورده همون اینه که زبون سگ با آب تماس پیدا کرده
درجواب :arman
تو متن هایی ک نوشتین ننوشته بود زبون و داخب بدنش نجسه
آرمان یه سوال دارم ازت
ببین توی قرآن به صورت مستقیم اشاره شده که خونی که از بدن بیرون میاد حتی خراش کوچیک روی پوست اون نجسه
میشه برا این دلیل علمی آورد که چرا
وقتی که بیشتر بدن مارو خون تشکیل میده چرا باید قرآن بگه نجسه؟؟
تو سوره انعام آیه 22 اومده که خون نجسه
چه جوابی میشه به این داد؟
که قرآن مستقیما اشاره کرده
درجواب :arman
چیز هایی ک نجس اعلام شده همشون علمی ثابت شدن ک برا سلامتی ضرر داره
و تنها چیزی ک ثابت نشده و در قرآن هم نیست سگ هست
وگرنه اونم درقرآن بود
قرآن کریم قانون اساسی مسلمانان است ،درقوانین اساسی به جزئیات وفروعات پرداخته نمی شود ،اهل بیت علیهم السلام مبین ومفسر قران هستند فروعات را تبیین می کنند ،درقرآن بیان شده نماز بخوانید ولی هزاران فروع ومسئله راجع به نماز وچگونگی ان بیان نشده تعداد رکعات ،ارکان ،واجبات ،مبطلات ،شکیات ،و...درقران نیامده که اگر می امد قرآن دهها جلد می شد علاوه براینکه مسائل جدید پیش می اید که نیازهست ازقرآن استخراج شود وبراساس نیاز روز گفته شود ونمی شود همه جزئیات دریک جا بیاید،مانندقانون اساسی کشور که درچند بند بیان شده ولی فروعات ان دردهها جلد کتاب قانونی وحقوقی تبیین گردیده است.نجاسات دیگر هم در قرآن بیان نشده است.جزاشارات کوتاه وکلی.
حالا از لحاظ علمی.
از نظز پزشکی: سگ حامل میکروب های خاصی است که برای انسان بسیار مضر است. از جمله بیماری هاری که از طریق بزاق دهان سگ به انسان منتقل می شود و در ظرف چندروز می تواند انسان را به کام مرگ بکشاند. همچنین سگ ناقل برخی از بیماری ها مانند کیست هیداتیک و غیره است و به عنوان ناقل و واسطه بین بیماری اصلی و انسان عمل می کند.بنابه فرض که روزگاری فرا برسد که بشر با استفاده از تمام امکانات داروئی سگ را استریل کند؛ به گونه ای که هیچ گونه بیماری نداشته باشد، باز هم سگ نجس است. زیرا علم تجربی فقط در حد حسیات و آنچه با وسایل فیزیکی کشف می کند می تواند نظر دهد. در حالی که علت نجاست سگ بیماری و غیره نمی باشد. علت اصلی آن را فقط خدای سبحان می داند و بس. اگر روزی حتی تعداد امراضی که به وسیله سگ منتقل می شود افزایش یابد (بیشتر کشف شود) باز هم بر نجاست سگ نمی افزاید. بنابراین آنچه در اینگونه موارد لازم است مورد توجه قرار گیرد حکمت هایی است الهی، که ما از آن خبر نداریم. البته باید تلاش کنیم بر این حکمت ها دسترسی پیدا کنیم؛ ولی اگر هم دسترسی پیدا نکنیم حکم خدا عوض نمی شود.نکته دیگر اینکه قوانین الهی مانند قوانین بشری هم موارد مثبت دارد، هم موارد منفی. همانگونه که در مورد علت پاک بودن گوسفند و گاو هیچ سوالی نمی کنیم نباید از علت نجس بودن سگ هم سوال کرد؛ هر دو تعبدی است، یعنی باید هر چه خداوند گفته است بدون چون و چرا بپذیریم. همچنانکه اگر پزشک حاذق بگوید شکر شیرین را نخور و حنظل تلخ را بخور تا خوب شوی باید بگوییم سمعا و طاعتا.با صرف نظر از جهات بهداشت جسم توجه به دو نکته ذیل از جهت بهداشت روانی متعاقب این حکم سودمند است: ۱_ اکنون که سگ و خوک به عنوان دو حیوان نجس العین توسط احکام شریعت معرفی شده اند باز هم می بینیم که بسیاری از افراد با سگ و خوک انس فراوان دارند آنقدر که گاه رفتار و بازی با سگ برای آنان شیرین تر از هم نشینی با اعضای خانواده شان می باشد. اکنون فرض می کنیم که این حکم اسلامی نبود، آن وقت پیامد آن این بود که بسیاری از انسانها حتی اهل ایمان سگی در خانه داشته باشند و فرزندان آنها با آنان انس بگیرند و با خود آنان با آن سر گرم شوند ، با کمی دقت می یابیم برای کاری که هیچ ارزش معنوی و حتی مادی ندارد تا چه اندازه وقت و هزینه های فراوان صرف می شد و انسانها را غافل از کارهای مفید خویش می ساخت و در مقابل آن خوی حیوانی آنان به دلیل انس با حیوانی چون سگ رشد می کرد و از انسانیت دور می گشتند. بنابراین با دقت در هدف خلقت که «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون»؛ (سوره ذاریات آیه ۵۱) (ما جن و انس را خلق نکردیم مگر برای اینکه عبادت کنند) می یابیم که حکم به نجات و دوری از این حیوانات بسیار بجا و دقیق است. ۲_ فلسفه جعل برخی از احکام ، پرهیز از موضوع آن و فاصله گرفتن از آن به عنوان یک خطر جدی است، مثلا گاهی بیان می کنند به سیم لخت دست نزنید تا دچار برق گرفتگی نشوید، و معمول خطرات این گونه است همان طوری که در مورد نوع گناهان این است که فلان کار را انجام ندهید اما در کنار ترانس های قوی یا دکل های فشار قوی برق نه تنها نباید با آنها تماس حاصل کرد بلکه نباید به آنها نزدیک شد و گرنه در فاصله کم، تأثیر زیان بار خواهد داشت «سگ بازی» و نیز استفاده از «گوشت خوک» با توجه به تأثیر روانی آنها بسیار مضر است که خیلی ها به آن مبتلا هستند خصوصا با توجه به اقلیت های دینی که مثلا استفاده از گوشت خوک را جایز دانسته یا سگ بازی در عرف فرهنگی بیگانگان امری پسندیده بود. کما اینکه از جمله تفریحات درباریان و اشراف همین امر بود و حتما توجه دارید که خوک مظهر شهوت و بی غیرتی است و بر اساس علوم پزشکی و روان پزشکی ثابت شده است که صفات گوشت حیوانات به خورنده آنها سرایت می کند. از این رو حکم شرعی مبنی بر نجاست این دو حیوان، مقدمه ای برای فاصله گرفتن از این حیوانات و استفاده هایی است که بیگانگان اقلیت ها و یا افراد لاابالی و بی اعتنایی به مسایل شرعی می نمایند. ناگفته نماند معمولا هر حیوانی یک یا چند خصلت خوب دارند باید از آنها در همان جهت بهره برد. سگ به عنوان یک حیوان باوفا، در برخی کارها از جمله در محافظت از گله های گوسفند و یا شکار برخی حیوانات مورد استفاده است و نهی در این مورد نیست بلکه «کلب معلم» یعنی سگی که برای شکار تعلیم داده شده، احکام خاصی دارد که می تواند بیشتر این حیوان را در خدمت انسان قرار دهد. ولی این مسأله باعث نمی شود که زندگی و رابطه انسان را به سگ بازی یا آمیختگی و انس با سگ کنیم به ویژه با در نظر گرفتن آثار زیان بار روحی و جسمی زیانباری که در این حد از ارتباط وجود دارد.
عظمت قرآن چنان بزرگه از نظر مفهوم که تا الان الانشم همون خارجیا که ادعا دارن نتونستن ثابت کنن
ببین از نازل شدن قرآن چند سال میگذره چند دهه چند صده
ولی هنوزم که هنوزه بعضی چیزا از نظر علمی نازه ثابت میشن
و بعضیاشون هنوز ثابت نشدن
یروز خارجیا تو قرآن دنبال ایراد میگشتن تا مچشو بگیرن و دنبال یه چیزی بودن ک از نظر علمی نادرست باشه
و تنها به یه نتیجه رسیدن ک معنیش میشد شکستن مورچه بود و خوشحال بودن ک یه چیز غیر علمی پیدا کردن
و بعد تحقیق و برسی میکنن میبینن اجزای تشکیل دهنده مورچه از شیشه هست و شیشه هم میشکنه
@arman
من با حرف داشمند های ایرانی کاری ندارم چون کشور هایدیگه هم داشمند داره و خودشون سگ دارن
و حرفایی ک از امامان گفته شده نه فیلمی هست نه فایل صوتی و ما فقط از قرآن میخوانیم حرف هایشان را
و در قرآن هم هیچ اشاره ای به نجس بودن سگ نشده
و انسان هم اگه طهارت نداشته باشه نجس میشه
پس اگه سگ هارا بشوییم و پاکیزه کنیم و واکسن بزنیم نجس نمیشن
تو میتونی زبون و داخل بدن سگ رو هم پاکیزه کنی؟
تو متن هایی ک نوشتین ننوشته بود زبون و داخب بدنش نجسه
تو متنتون ک اشاره قرآن به سگ بود
به طهارت بود ک گفتم انسان هم اگه طهارت نداشته باشه نجس میشه
در این حرفی که میگی اسنادی نداریم یا فیلمی از اماما نداریم کاملا حق باتوئه و هست احادیثی که این وسط جعل شدن
نمیگم نیست هست
ولی بعضی احادیث اونقد توسط اماما تکرار شده و دست به دست یا حتی نوشته به دست ما رسیده
که به خاطر تکرار زیاد نمیشه بهشون اشکالی وارد کرد
و اینکه بیشتر حالا 70 یا 80 درصدشون که دست به دست از بقیه به دست ما رسیده
بیشترشون با قرآن مطابقت دارن جوری که با اون احادیث میشه به تفسیر قرآن پرداخت
چیز هایی ک نجس اعلام شده همشون علمی ثابت شدن ک برا سلامتی ضرر داره
و تنها چیزی ک ثابت نشده و در قرآن هم نیست سگ هست
وگرنه اونم درقرآن بود
بی بصیر از امام صادق(ع) نقل می کند: نیم خورده سنور را می توان نوشید و با آن وضو گرفت، و نیم خورده سگ را نمی توان نوشید مگر از حوض بزرگی آب خورده با شد.». اینجا نیمه خورده همون اینه که زبون سگ با آب تماس پیدا کرده
فقط اونایی ک تو قرآن هست اثبات شده
آرمان یه سوال دارم ازت
ببین توی قرآن به صورت مستقیم اشاره شده که خونی که از بدن بیرون میاد حتی خراش کوچیک روی پوست اون نجسه
میشه برا این دلیل علمی آورد که چرا
وقتی که بیشتر بدن مارو خون تشکیل میده چرا باید قرآن بگه نجسه؟؟
تو سوره انعام آیه 22 اومده که خون نجسه
چه جوابی میشه به این داد؟
که قرآن مستقیما اشاره کرده
مطمئن باش صد در صد از نظر علمی ثابت شده
وگرنه خارجیا ایراد میگرفتن
با حرف خارجیا جلو میری؟
خب برو نظر علمیشو پیدا کن و منو قانع کن
قرآن کریم قانون اساسی مسلمانان است ،درقوانین اساسی به جزئیات وفروعات پرداخته نمی شود ،اهل بیت علیهم السلام مبین ومفسر قران هستند فروعات را تبیین می کنند ،درقرآن بیان شده نماز بخوانید ولی هزاران فروع ومسئله راجع به نماز وچگونگی ان بیان نشده تعداد رکعات ،ارکان ،واجبات ،مبطلات ،شکیات ،و...درقران نیامده که اگر می امد قرآن دهها جلد می شد علاوه براینکه مسائل جدید پیش می اید که نیازهست ازقرآن استخراج شود وبراساس نیاز روز گفته شود ونمی شود همه جزئیات دریک جا بیاید،مانندقانون اساسی کشور که درچند بند بیان شده ولی فروعات ان دردهها جلد کتاب قانونی وحقوقی تبیین گردیده است.نجاسات دیگر هم در قرآن بیان نشده است.جزاشارات کوتاه وکلی.
حالا از لحاظ علمی.
از نظز پزشکی: سگ حامل میکروب های خاصی است که برای انسان بسیار مضر است. از جمله بیماری هاری که از طریق بزاق دهان سگ به انسان منتقل می شود و در ظرف چندروز می تواند انسان را به کام مرگ بکشاند. همچنین سگ ناقل برخی از بیماری ها مانند کیست هیداتیک و غیره است و به عنوان ناقل و واسطه بین بیماری اصلی و انسان عمل می کند.بنابه فرض که روزگاری فرا برسد که بشر با استفاده از تمام امکانات داروئی سگ را استریل کند؛ به گونه ای که هیچ گونه بیماری نداشته باشد، باز هم سگ نجس است. زیرا علم تجربی فقط در حد حسیات و آنچه با وسایل فیزیکی کشف می کند می تواند نظر دهد. در حالی که علت نجاست سگ بیماری و غیره نمی باشد. علت اصلی آن را فقط خدای سبحان می داند و بس. اگر روزی حتی تعداد امراضی که به وسیله سگ منتقل می شود افزایش یابد (بیشتر کشف شود) باز هم بر نجاست سگ نمی افزاید. بنابراین آنچه در اینگونه موارد لازم است مورد توجه قرار گیرد حکمت هایی است الهی، که ما از آن خبر نداریم. البته باید تلاش کنیم بر این حکمت ها دسترسی پیدا کنیم؛ ولی اگر هم دسترسی پیدا نکنیم حکم خدا عوض نمی شود.نکته دیگر اینکه قوانین الهی مانند قوانین بشری هم موارد مثبت دارد، هم موارد منفی. همانگونه که در مورد علت پاک بودن گوسفند و گاو هیچ سوالی نمی کنیم نباید از علت نجس بودن سگ هم سوال کرد؛ هر دو تعبدی است، یعنی باید هر چه خداوند گفته است بدون چون و چرا بپذیریم. همچنانکه اگر پزشک حاذق بگوید شکر شیرین را نخور و حنظل تلخ را بخور تا خوب شوی باید بگوییم سمعا و طاعتا.با صرف نظر از جهات بهداشت جسم توجه به دو نکته ذیل از جهت بهداشت روانی متعاقب این حکم سودمند است: ۱_ اکنون که سگ و خوک به عنوان دو حیوان نجس العین توسط احکام شریعت معرفی شده اند باز هم می بینیم که بسیاری از افراد با سگ و خوک انس فراوان دارند آنقدر که گاه رفتار و بازی با سگ برای آنان شیرین تر از هم نشینی با اعضای خانواده شان می باشد. اکنون فرض می کنیم که این حکم اسلامی نبود، آن وقت پیامد آن این بود که بسیاری از انسانها حتی اهل ایمان سگی در خانه داشته باشند و فرزندان آنها با آنان انس بگیرند و با خود آنان با آن سر گرم شوند ، با کمی دقت می یابیم برای کاری که هیچ ارزش معنوی و حتی مادی ندارد تا چه اندازه وقت و هزینه های فراوان صرف می شد و انسانها را غافل از کارهای مفید خویش می ساخت و در مقابل آن خوی حیوانی آنان به دلیل انس با حیوانی چون سگ رشد می کرد و از انسانیت دور می گشتند. بنابراین با دقت در هدف خلقت که «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون»؛ (سوره ذاریات آیه ۵۱) (ما جن و انس را خلق نکردیم مگر برای اینکه عبادت کنند) می یابیم که حکم به نجات و دوری از این حیوانات بسیار بجا و دقیق است. ۲_ فلسفه جعل برخی از احکام ، پرهیز از موضوع آن و فاصله گرفتن از آن به عنوان یک خطر جدی است، مثلا گاهی بیان می کنند به سیم لخت دست نزنید تا دچار برق گرفتگی نشوید، و معمول خطرات این گونه است همان طوری که در مورد نوع گناهان این است که فلان کار را انجام ندهید اما در کنار ترانس های قوی یا دکل های فشار قوی برق نه تنها نباید با آنها تماس حاصل کرد بلکه نباید به آنها نزدیک شد و گرنه در فاصله کم، تأثیر زیان بار خواهد داشت «سگ بازی» و نیز استفاده از «گوشت خوک» با توجه به تأثیر روانی آنها بسیار مضر است که خیلی ها به آن مبتلا هستند خصوصا با توجه به اقلیت های دینی که مثلا استفاده از گوشت خوک را جایز دانسته یا سگ بازی در عرف فرهنگی بیگانگان امری پسندیده بود. کما اینکه از جمله تفریحات درباریان و اشراف همین امر بود و حتما توجه دارید که خوک مظهر شهوت و بی غیرتی است و بر اساس علوم پزشکی و روان پزشکی ثابت شده است که صفات گوشت حیوانات به خورنده آنها سرایت می کند. از این رو حکم شرعی مبنی بر نجاست این دو حیوان، مقدمه ای برای فاصله گرفتن از این حیوانات و استفاده هایی است که بیگانگان اقلیت ها و یا افراد لاابالی و بی اعتنایی به مسایل شرعی می نمایند. ناگفته نماند معمولا هر حیوانی یک یا چند خصلت خوب دارند باید از آنها در همان جهت بهره برد. سگ به عنوان یک حیوان باوفا، در برخی کارها از جمله در محافظت از گله های گوسفند و یا شکار برخی حیوانات مورد استفاده است و نهی در این مورد نیست بلکه «کلب معلم» یعنی سگی که برای شکار تعلیم داده شده، احکام خاصی دارد که می تواند بیشتر این حیوان را در خدمت انسان قرار دهد. ولی این مسأله باعث نمی شود که زندگی و رابطه انسان را به سگ بازی یا آمیختگی و انس با سگ کنیم به ویژه با در نظر گرفتن آثار زیان بار روحی و جسمی زیانباری که در این حد از ارتباط وجود دارد.
عظمت قرآن چنان بزرگه از نظر مفهوم که تا الان الانشم همون خارجیا که ادعا دارن نتونستن ثابت کنن
ببین از نازل شدن قرآن چند سال میگذره چند دهه چند صده
ولی هنوزم که هنوزه بعضی چیزا از نظر علمی نازه ثابت میشن
و بعضیاشون هنوز ثابت نشدن
تو گوگل سرچ کردم خیلی چیزا آورد حوصله ندارم بخونم
خودتون سرچ کنین
یروز خارجیا تو قرآن دنبال ایراد میگشتن تا مچشو بگیرن و دنبال یه چیزی بودن ک از نظر علمی نادرست باشه
و تنها به یه نتیجه رسیدن ک معنیش میشد شکستن مورچه بود و خوشحال بودن ک یه چیز غیر علمی پیدا کردن
و بعد تحقیق و برسی میکنن میبینن اجزای تشکیل دهنده مورچه از شیشه هست و شیشه هم میشکنه
ممنون سید بابت توضیحتون کامل و جامع بود
آرمان حتما کامنت سید روهم بخون کمکت میکنه
آخه خیلی زیاده باشه شب میخونم
تنبلی نکن
با اجازه عدم
🌹