مشخصات

موارد دیگر
ستایش مدیا
20 پست
زن

دنبال‌کنندگان

(16 کاربر)

بازدیدکننده

ستایش مدیا
ستایش مدیا
به طور یکنواخت از نکته ای به نکته ای دیگر اشاره کنید.

هنگام طراحی و برنامه ریزی برای سخنرانی تان، انتقال از نکته ای به نکته دیگر را طوری طراحی کنید که برای مخاطبان مشخص باشد که صحبت درباره ی یک نکته به پایان رسانده اید و میخواهید درباره نکته بعدی صحبت کنید. چند بار به مطالب اشاره کنید و همواره به دنبال راههایی برای بهبود کیفیت و ارائه یکنواخت پیام باشید.

تمرین کنید، این کار فایده ی بسیاری دارد. [ لینک]




ستایش مدیا
ستایش مدیا
روش برف پاک کن در فن بیان و سخنوری

برای طراحی سخنرانی تان می توانید از«روش برف پاک کن» هم استفاده کنید. همانطور که می دانید شما هم نیمکره چپ دارید، هم نیمکره ی راست. نیمکره چپ توسط حقایق اطلاعات و نیمکره راست توسط احساسات، داستانها، نقل قولها و مثال ها فعال می شود.

استفاده از این روش بسیار ساده است: حقیقتی را بیان کنید و آن را با یک داستان ادامه بدهید. حقیقت دیگری را بیان کنید و آن را با یک نقل قول ادامه بدهید. سپس حقیقت دیگری را بگویید و برای آن هم مثالی بیاورید. در ادامه با بیان حقیت دیگری آن را با یک مثال عددی توصیف کنید. درست مثل برف پاک کن عقب و جلو بروید. برای به کارگیری از این روش، یک تکه کاغذ بردارید و از وسط آن یک خط بکشید. در طرف چپ خط، حقیقت یا نکته ای را که میخواهید درباره ان صحبت کنید و در طرف راست آن، مثال، داستان یا نمونه تصویری که حقیقت را ثابت می کند، بنویسید. با این کار برای هر یک از موارد ستون سمت چپ، یک حقیقت یا داستان در ستون سمت راست دارید.

وقتی با استفاده از این روش سخنرانی می کنید، هم نیمکره چپ و هم نمیکره راست مخاطبانتان فعال می شود و فن بیان و سخنوری شما ب [ لینک]




ستایش مدیا
ستایش مدیا
میزان آشنایی مخاطبان با موضوع سخنرانی

مخاطبان چقدر با موضوع سخنرانی شما آشنا هستند؟ اطلاعات آنها درباره موضوعی که میخواهید صحبت کنید، چقدراست؟ آیا آنها مبتدی هستند، یا در زمینه مورد نظر اطلاعات نسبی دارند؟ این موضوع مشخص می کند که سخنرانی شما باید تا چه حد ساده یا پیچیده باشد.

در ادامه سوالاتی را رائه میکنیم که با پرسدین آنها از خود به طرز تفکر مخاطبانتان پی میبرید:

اهداف و آرمانهای آنها چیست؟با توجه به موضوع سخنرانی، چیزهایی که به آن امیدوار هستند یا از آن هراس دارند چیست؟آنها چه نیازهایی دارند که ممکن است با توصیه ها و ایده های شما برطرف شوند؟ارزش ها و اعتقادات آنها چیست؟جهت گیری سیاسی آنها چیست؟اعتقادات یا تعهدات مذهبی آنها چیست؟دغدغه ها، نگرانی ها یا مشکلات آنها چیست؟ طرز تفکر آنها چگونه است؟ [ لینک]




ستایش مدیا
ستایش مدیا
نکته اول در سخنرانی طولانی و فن بیان و سخنوری :

در این مرحله وارد قسمت اصلی سخنرانی می شوید. نکته اولیه، زمینه را فراهم می کند و به تدریج به وعده اولیه تان تحقق می بخشد و میتوانید در ادامه سخنرانی به نکات بیشتری اشاره کنید.

انتقال به نکته بعدی در سخنرانی طولانی و فن بیان و سخنوری :

باید مشخص کنید که سخن گفتن در مورد یک نکته به پایان رسیده و حالا می توانید به نکته بعدی بپردازید؛ این کار نوعی هنردر سخنرانی و فن بیان است.
نکته مهم دوم در سخنرانی طولانی و فن بیان و سخنوری :

این نکته باید به لحاظ منطقی از نکته ی اول تبعیت کند و باهم در ارتباط باشند.
یک انتقال دیگردر سخنرانی طولانی و فن بیان و سخنوری :

در این بخش باید مشخص کنید که میخواهید به یک موضوع دیگر بپردازید.
نکته مهم سوم در سخنرانی طولانی و فن بیان و سخنوری :

این مرحله به طور طبیعی از دو نکته قبلی نشات می گیرد و شما را به طرف مرحله آخرسخنرانی راهنمایی می کند.
جمع بندی در سخنرانی طولانی و فن بیان و سخنوری :

این بخش ، در واقع، نتیجه گیری ، یاد آوری نکات ترغیب و دعوت به عمل است. [ لینک]




ستایش مدیا
ستایش مدیا
بدلیل اینکه من سخنرانی های متفاوتی برای مخاطبان مختلف انجام داده ام سخنرانان همواره نظر مرا درباره ی سخنرانی یا سمیناری که ارائه داده اند، جویا می شوند. در چنین مواقعی از انتقاد پرهیز می کنم، چون افراد معمولا نسبت به نظرات منفی و منتقدانه بیش از حد حساس هستند. با این وجود جالب است که همیشه به آنها توصیه می کنم: «آرام صحبت کنید، مکث کنید، و بین نکات و جمله ها لبخند بزنید.»

یک نکته شگفت آور دیگر این است که تعداد زیادی از سخنرانان به این توصیه توجه می کنند و به تفاوت فوری و مثبت در واکنش مخاطبان پی می برند. وقتی آرام صحبت می کنید، واژه هایتان واضح تر و رساتر بنظر می رسد. به علاوه، لحن صدایتان هم خوشایند تر و لذت بخش تر می شود. وقتی لبخند میزنید، گویی اشتیاق، صمیمت و تمایل تان را به اطرافیان منتقل می کنید. این امر باعث می شود آنها احساس آرامش کنند و پیام شما را راحت تر بپذیرند.

(( هدف او از تمام سخنوری هایش، تاثیر گذاری واقعی بود. او هرگز صرفا برای این که کسی به حرف هایش گوش کند، صحبت نمیکند. )) [ لینک]




صفحات: 1 2

شبکه اجتماعی ساینا · طراحی توسط گروه طراحی وب ابتکارنو