این گروه مخصوص رژیم غذایی هست.کسانی که اضافه وزن دارن میتوانند با عضویت در این گروه این مسئله را برطرف نمایند.

کاربران گروه

نمایش همه

مدیران گروه

برچسب‌های کاربری

تناسب اندام

گروه عمومی · 10 کاربر · 7 پست
سیده شهید حجّاری
سیده شهید حجّاری


نظرتان راجع به کاهش ۵ کیلوگرم آن هم با مصرف مواد غذایی سالم و به اندازه‌ی رفع گرسنگی چیست؟ خبری از گرسنگی نیست و هدف ارتقای سطح سلامت و رسیدن به وزن ایده آل است. به تازگی رژیمی در کشور دانمارک پرطرفدار شده است که باعث کاهش ۵ کیلوگرم وزن می‌شود.

بعد از رژیم پرطرفدار مدیترانه‌ای، این روزها رژیم مردم اروپای شمالی نیز در حال بورس شدن است.

نتایج بررسی‌هایی که دکتر توماس لارسن انجام داده است نشان می‌دهد که این رژیم به مدت ۶ ماه باعث کاهش ۵ کیلوگرم از وزن می‌شود. اساس این رژیم نیز این گونه است:

حذف کامل محصولات غذایی صنعتی و خوردن میوه‌ها و سبزیجات فصلی.
برای خوش‌طعم کردن غذا به جای استفاده از سس از سبزیجات معطر که اغلب در باغچه‌ی منازل کاشته می‌شود استفاده می‌شود.
مصرف ماهی از هر نوعی آزاد است.
در بین گوشت‌های قرمز، صرفاً گوشت آهو مجوز مصرف دارد!

در مورد حجم غذا نیازی به شمردن کالری‌ها نیست. افرادی که این رژیم را دنبال می‌کنند می‌توانند تا آنجایی که سیر بشوند غذا

سیده شهید حجّاری
photo_2016-10-10_00-27-11.jpg سیده شهید حجّاری


مواد لازم :

روغن گیاهی ۱ قاشق مرباخوری
کدو حلوایی یک لیوان نگینی
هویج یک عدد تکه تکه شده
کرفس دو شاخه خرد شده
پیاز یک عدد خرد شده
سیب زمینی کوچک یک عدد نگینی شده
سیر ۲ حبه کاملا ریز شده
آب سبزیجات 4 پیمانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پیازچه دو قاشق غذاخوری خرد شده

طرز تهیه سوپ کرفس و هویج :

روغن را در قابلمه بریزید.
کدوهای مکعبی شکل، هویج، کرفس، سیب زمینی و پیاز را در روغن حدود 4 دقیقه تفت دهید تا نرم و طلایی رنگ شود.

سیر خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر تفت دهید.

آب سبزیجات را روی آن ها بریزید.

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید جوش بیاید.

سپس حرارت را کم کنید و بگذارید 30 دقیقه آرام آرام بجوشد تا سبزیجات نرم شود.

نمک و فلفل را به محتوای قابلمه اضافه کنید.

در صورت دلخواه با استفاده از یک همزن، مخلوط را به صورت پوره درآورید و آن را در ظرف مخصوص سوپ که قبلا آماده کرده اید، بریزید.
روی آن را با کرفس و پیازچه های خرد شده تزیین کنید.

سیده شهید حجّاری
سیده شهید حجّاری


چرا عدس به لاغری کمک می کند؟

برخی بر این عقیده اند که مصرف عدس باعث چاقی می شود. اما باید بدانید که راز تناسب اندام در رعایت حد تعادل است.
اگر به طور منظم و البته بدون افراط عدس مصرف می کنید گام مؤثری در رسیدن به تناسب اندام برداشته اید. به خاطر اینکه عدس سرشار از زینک (روی) است. این ماده ی معدنی به کنترل گرسنگی و مقابله با ریزه خواری بین وعده های غذایی کمک زیادی می کند. شما می توانید با یک پیاله عدس به طور کامل سیر شوید. عدس حاوی میزان قابل توجهی پروتئین است که در چهارچوب رژیم لاغری توصیه می شود.
چون این ماده برای استحکام عضلانی و پیشگیری از شل شدن آن ها لازم و ضروری است.
عدس همچنین حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم است که مانع از تجمع آب و مایعات در بافت ها شده و از احتباس آب پیشگیری می کند.

سیده شهید حجّاری
photo_2016-09-28_19-38-04.jpg سیده شهید حجّاری


وعده غذایی: ناهار شام
مواد لازم مناسب برای 4 نفر:
ساقه کرفس : 500 گرم
برگ کرفس، نعنا و جعفری : 400 گرم
مرغ : 300 گرم
آبلیمو : نصف استکان
پیاز : یک عدد متوسط
روغن : ۱قاشق غذاخوری
نمک : کمی
طرز تهیه:
1- مرغ را بعد از شستن نمک بزنید و همراه یک عدد پیاز و 3-4 لیوان آب به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا تقریبا نیم پز شود .
2- کرفس ها را بعد از پاک کردن و شستن به خرد کنید و در محلول آب و نمک رقیق قرار دهید تا علاوه بر طعم دار و ترد شدن کاملا ضدعفونی شوند .
3- برگ های کرفس را همراه نعنا و جعفری ساطوری کنید و کنار بگذارید .کرفس های خرد شده را آبکش کنید .
4- در تابه‌ مقدار کمی روغن بریزید. صبر کنید تا کمی روغن گرم شود.
5- کرفس‌های خرد شده را همراه با سبزی خرد شده داخل تابه بریزید و مواد را با حرارت متوسط به مدت 3 – 5 دقیقه تفت دهید تا از حالت خامی خارج شوند و کمی نرم شوند؛ همچنین طعم ساقه کرفس و سبزیجات با هم مخلوط شود.
6- مقداری زرد چوبه به مواد اضافه کنید، مواد را هم بزنید و حرارت زیر تابه را خاموش کنید .
7- پیاز را از داخل آب مرغ خارج کنید و

سیده شهید حجّاری
photo_2016-09-23_12-36-35.jpg سیده شهید حجّاری
بهترین آرزوی من برای همه مردم جهان اینه که زندگیی شیرین تر از این مربا داشته باشید ، آمین .
1 قاشق مرباخوری مربا و پنیر خامه ای و 1 کف دست نان مجموعا 127.5 کالری از رژیمتون لذت ببرید .

سیده شهید حجّاری
سیده شهید حجّاری
کم کردن وزن مهم هست اما مهمتر از آن نگه داشتن وزن مورد نظر هست.چاقی به غیر از ضرر و زیان برا خودمون فایده ی دیگری نداره.اما تناسب اندام علاوه بر زیبایی ظاهری سلامتی رو به ارمغان میاره.

سیده شهید حجّاری
سیده شهید حجّاری
دستورات رژیم غذایی که اینجا گذاشته میشه خودم انجام دادم حدود15کیلو کم کردم.و البته الان هم در حال ادامه دادنش هستم.